tisdag 1 juli 2008

Jag älskar min cykel!

Igår var det inget vidare väder. Grått och trist och blåsigt. Väntade länge länge med att sticka ut och cykla och tur var väl det för då hade det spruckit upp och var riktigt soligt och fint. Däremot fortfarande väldigt blåsigt....börjar bli trött på allt det här blåsandet nu!

Cyklade en runda söderut och på vägen ut hade jag en märklig sidvind som gjorde att farten blev lite ojämn. Ibland fick jag vinden i ryggen och bara vägen svängde lite så fick jag vinden i ansiktet. Hursomhelst, pigga ben och fint väder så det gick riktigt bra.

När jag svängde runt och började cykla norrut fick jag däremot vinden rakt mot, då blev det lite tuffare och hastigheten sjönk drastiskt men det gick...Jag börjar faktiskt se fram emot M6 med tillförsikt nu! Det är ju så roligt att cykla! Jag älskar min cykel! :-)

Cyklad sträcka: 7,9 mil
Ride time: 3:46:06
Medelhastighet: 20:94 km/h

Inga kommentarer: