onsdag 23 juli 2008

Etapp 2 - "Smålänningen"

Jag hade fått inbjudan att köra dagens etapp med gänget som jag avslutade första etappen med men vid starten fick jag aldrig syn på dem. Istället hakade jag på en hyfsat snabb grupp med några cyklister från HCK. Det gick sådär, i en nedförsbacke bromsade jag lite för mycket, kom efter och orkade inte riktigt komma igen. Men jag trampade på själv ett litet tag tills jag stötte ihop med Uno en riktig stålfarfar som var 75 år och hade kört Vätternrundan 30 gånger!!! Grymt imponerande, vi höll ihop fram till första depån där jag stötte ihop med gänget från igår och hakade på dem istället.

Vi lyckades hålla ihop resten av turen och jag fick en riktigt skön resa in i mål. Dagens etapp var ungefär lika lång som den första men snittet gick upp från drygt 23 till 24,51 ungefär.

På kvällen bestämde vi oss för att gå in till stan och kanske äta lite glass, problemet var bara att allt stängde klockan 8 så det blev till att gå in på en restaurang och beställa in en kaffe och därefter tillbaka till sköna sängen på vandrarhemmet. Laholm, trevligt men ingen metropol precis :-)

Vädret idag var riktigt strålande, kom några regnstänk men mest var det sol och moln och lite vind...perfekt cykelväder med andra ord :-)

Inga kommentarer: