tisdag 15 juli 2008

Jag har inte drunknat i Västerdalälven om det nu var någon som trodde det.


Några dagar sedan mitt senaste inlägg men nu är jag tillbaka igen.


Det så ångestladdade tjejsimmet är avklarat! Det gick faktiskt helt ok, eftersom jag vet att simning inte är någon stark sida hos mig hade jag min taktik klar...komma i mål, inte stumna eller få kramp! Tiden var med andra ord oviktig. Jag tog det väldigt lugnt i början, lät fartkanonerna springa iväg och började sedan simma i min egen takt bland de sista i startgruppen, jag koncentrerade mig på att andas och försöka slappna av så gott det gick! Och det gick...lite drygt 40 minuter tog det men jag tog mig i mål och det är jag galet nöjd med! Syrran simmade på 29 minuter men det gör ingenting, jag slog henne på cyklingen och har i alla fall lovat att ge henne en ordentlig match på Lidingö tjejlopp i september :-)


För övrigt kan jag meddela att vattentemperaturen i Västerdalälven var behagliga 18 grader, körde med våtdräkt för säkerhetsskull och kände mig inte ett dugg kall!


Om själva arrangemanget har jag tyvärr inte så mycket gott att säga, långt mellan nummerlappar och start och dessutom väldigt dåligt skyltat. I Vansbro fanns det inga direkta möjligheter att ta sig en lättare lunch innan start (vi hade rätt sen start) det enda vi kunde hitta var två pizzerior så det fick bli mackor från konsum. Vansbro kanske borde lära lite av Motala och se till så att stället lever upp lite mer under den här simmarhelgen. Men jag ska inte bara vara negativ, arrangemanget runt själva loppet verkade mycket proffsigt, funktionärerna som gick efter bryggan var jättesnälla och frågade mig (som låg långt bak och inte i värsta trängseln) hela tiden hur det gick och de var mycket positiva och hejade på! Det behövdes! :-)


Nu blir det paus i tjejklassikersatsningen och jag lägger över fokus på cykeläventyret M6 som börjar på söndag!

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Väl kämpat!

Jag håller inte riktigt med dig, tyckte att det var ett riktigt trevligt arrangemang! :)

Mia S sa...

Där ser man :-) Ja jag vet inte men jag tyckte det kändes som att Vansbro skulle kunna dra nytta av arrangemanget lite mer, till exempel ordna ordentliga omklädningsrum. Tror inte att det var många som stannade längre än nödvändigt i kommunen! Men jag ska inte klaga som sagt funktionärerna och själva simningen var ju toppenbra!