tisdag 8 juli 2008

Nu börjar det närma sig...

Idag är det 17,6 grader i Västerdalälven. Det är kallt men inte iskallt, det var bra mycket kallare när jag simmade uppe i Bottenviken! Det ska nog gå vägen det här nu! :-)

Jag har bestämt mig för att inte köra fler simpass. Simmade på badhuset igår, 1300 m, det gick bra men det var av någon anledning väldigt mycket folk, vilket gjorde det lite jobbigt. Jag är hursomhelst nöjd med att jag orkade simma en hel timme i sträck!

Idag har jag testat min nya långbenta våtdräkt. Simmade en halvtimme i en liten sjö inte så långt härifrån. Vädret var sådär, ganska kallt, men vattnet var väldigt varmt knappt att man behövde våtdräkt men eftersom syftet var att testa våtdräkten så hade jag inte så mycket att välja på. :-) Det gick rätt bra faktiskt, våtdräkten ger flythjälp vilket ibland är rätt skönt men ibland ganska frustrerande, jag får kämpa lite för att inte benen ska "flyta upp" och sparka ovanför ytan. Så här i efterhand (eller i alla fall i senaste laget) inser jag att det naturligtvis hade varit en fördel att borsta upp tekniken i simning innan jag började träna. Men men ingen idé att tänka på det nu...

Planerar i alla fall ett lugnt distanspass på cykel den här veckan innan fredag...tror att det blir imorgon.

Inga kommentarer: