måndag 21 juli 2008

Rapport från M6

Lite nervöst inför första start...

Etapp 1

Igår började spektaklet M6 med etappen "Hallänningen". Det var sagt att det skulle vara en av de lättare etapperna men trots att Halland är relativt platt cyklade vi i några tunga backar. Det kändes riktigt bra hela vägen, jag lyckades inte haka på någon klunga från början utan cyklade själv en liten bit tills jag hann upp Anders, en farfar från Gävle-trakten. Han var glad och pratsam så vi hade riktigt trevligt en bra bit. Efter ett tag blev vi ikappkörda av en större klunga som vi hakade på, det blev lite ryckigt ett tag så den stora klungan sprack upp och jag hamnade istället ihop med ett trevligt par från HCK. När den manliga delen av paret tappade orken drog jag på själv i hopp om att haka på någon annan.

Tyvärr fick jag köra helt själv i ganska många mil men det gick ok, jag kände mig stark. Det som händer när man kör själv så där är att man börjar fundera lite väl mycket..kör jag rätt nu? Tänk om det kommer ut ett vildsvin på vägen, vad gör jag då? Lappsjuka tror jag att det kallas :-) Vid sista depån hade jag kört ikapp den stora klungan som jag cyklade med från början och fick en mycket behaglig resa in mot mål.

Jag kommer inte riktigt ihåg distansen vi cyklade 14,4 mil tror jag, hursomhelst slog jag nytt distansrekord :-) Hastigheten blev 23,4 ungefär helt ok med tanke på att jag cyklade själv ganska länge. Det blev dock ganska många depåstopp så jag tror att totaltiden blev 6,31.

Det kändes rätt rejält i benen när jag kom tillbaka till vandrarhemmet men jag var mycket nöjd med den första dagen trots allt!

1 kommentar:

Felicitas sa...

Bra cyklat gumman!!! :D