tisdag 21 oktober 2008

Colting säger...

(om att komma hemma trött efter jobbet och bara vilja lägga sig på soffan och somna framför tvn)

Det din kropp vill säga dig är att den är trött av inaktivitet, och gäspningarna du kväver är pga syrebrist. Du håller sakta men säkert på att försoffas och din kropp vill inget annat än att komma ut i friska luften och få röra sig och bli trött "på riktigt" Ur: "Jag vill ju bara se bra ut naken!"

Jag försökte ha detta citat i bakhuvudet när jag åkte hem från en lång och tuff arbetsdag och det lyckades faktiskt. Trots mörker, duggregn och trött huvud blev det en tur på 40 min i skogen (har inte riktigt koll på sträckan, var tvungen springa där det fanns lampor :-)). Jag sprang inte hela vägen utan tog det medvetet rätt lugnt, men idag var segern att jag faktiskt tog mig ut...trots allt!

1 kommentar:

Marica sa...

Halloj på dej med!!! Är DU en soffpotatis?? Tog mig en titt på din lista över viktiga datum =)Jag var på god väg med min löpning i våras men blev skrämd av ett astma anfall.( eller var det mitt undermedvetna som såg en chans att lägga av ??? Undrar vad Colting skulle säga om saken?) Nu ska jag banne mig ta tag i saken igen och denna gång ska jag medicinera rätt vid rätt tidpunkt.