onsdag 8 oktober 2008

Nu följer ett gnälligt, kanske rent av ynkligt, inlägg!

JAG ÄR SJUK! Igår kväll kände jag ett liiiiitet litet kli i halsen, imorse vaknade jag med rejält ONT. Men eftersom jag inte hade feber och eftersom jag är en dum och plikttrogen lärare, gick jag till jobbet i alla fall. Fram till lunch gick det helt ok, efter lunch kändes det som att jag gick omkring med en ostkupa på huvudet...det låter rätt roligt när man har en ostkupa på huvudet och 25 stycken tonårningar försöker prata med en samtidigt! :-) Mina stackars elever, jag kunde inte höra vad de sa...:-)

När dagen äntligen var slut och jag bara hade den där vedervärdiga bussresan på en timme kvar, hände det dock något fantastiskt! En kollega till mig (en riktig ängel) kom fram och sa: "jag kan skjutsa dig hem" jag tror aldrig jag har hört något så vackert eller blivit så glad! :-)

Nu ska jag koka te, krypa upp i soffan under en filt och försöka att tänka positivt och inte bara tycka synd om mig själv!





Ingen träning idag, men det kanske ni förstod!

Inga kommentarer: