tisdag 22 september 2009

Inspirerande...

Läste Snorkfrökens inlägg om transportlöpning och blev extremt inspirerad att sätta igång att cykla till jobbet igen. Jag har hyfsat goda förutsättningar, ca 2 mil enkel väg och cykelväg i stort sett hela vägen.

Två mil är egentligen i kortaste laget för en distansrunda men tyvärr saknar jag goda förutsättningar med omklädningsrum och duschmöjligheter när jag väl kommer fram så det är bara bra att det inte är jättelångt. De gångerna jag har cyklat har jag istället duschat hemma på morgonen, cyklat superlugnt dit, bytt kläder och fräschat till mig när jag väl kommer fram. Det fungerar rätt så bra! Om jag börjar cykla i vinter kommer det nog att bli lite jobbigare och svettigare.

I och för sig blir det inte så mycket träning på vägen dit, kanske mer som en lugn långpromenad, men å andra sidan har jag ju möjlighet att ta i lite mer på vägen hem och kanske till och med cykla en liten omväg.

Det har ju inte blivit någon cykling sedan den olyckliga vurpan, den här veckan lär det inte heller bli men jag ska ladda mentalt för att sätta igång nästa vecka!

1 kommentar:

Marica sa...

Ja men det är klart att du ska cykla!! Själv kommer jag att ha allt för långt till jobbet nu!