söndag 13 september 2009

Veckans sista pass...

I fredags var jag trött, trött, trött...som vanligt verkar det som. Trots det fina vädret (man ska ju ta vara på fina dagar :-)) blev det träning inomhus. Bytte däck och slängde upp den där gamla skruttiga cykeln på trainern. Det blev 45 minuter, körde några tunga intervaller och svettades som en galning! Det kändes bra att få igång cykelbenen igen, men växlarna rasslade och hoppade lite fram och tillbaka så det blir inte cykling utomhus förrän jag fått ordning på det!

Känner inte för att stå på näsan en gång till, nästa cykelpass ska bli en positiv upplevelse :-)

Kände mig riktigt slutkörd efter den här arbetsveckan. Men jag tror att jag vet varför:

- Det har varit en tuff arbetsvecka, att komma tillbaka till jobbet efter att man varit sjuk innebär ofta lite extra. Även om jag bara varit borta ett par dagar.

- Trots att jag har fuskat på några minuter och att alla pass inte har varat i 1 timme eller mer så har jag fått till 4 pass på 5 dagar. Min stackars kropp behöver, precis som min stackars cykel, lite omvårdnad och vila! :-) Det har därför varit temat för helgen!

Inga kommentarer: