onsdag 20 oktober 2010

...allt du önskar kan du få!

Det är inte alltid önskningar går i uppfyllelse men idag gjorde mina det, i alla fall nästan!

Lillkillen sov gott i sin säng fram till klockan 2 då han ville ha mat och ren blöja. Sedan var han på ett strålande humör och ville inte ligga själv i sin säng utan hamnade till slut i min. Där låg vi och skrattade och pratade ett tag innan vi somnade om och sov till klockan 6, då var det mat och blöjbyte igen och ännu mera skratt och skoj, han har ett bra morgonhumör den lille :-) På något sätt lyckades vi till slut somna om igen och vaknade inte förrän klockan 9, underbart!

Eftersom maken är ledig idag kunde jag ta min löptur efter frukost, riktigt skönt! Löpningen gick helt ok, frångick mitt program med intervaller och sprang en liten runda på drygt 3 km istället. Lyckades hålla mig från att gå och sprang hela vägen (så när som på att jag var tvungen att stanna vid ett rödljus, men det är lag på det...inte mitt fel :-)) trots att jag fick ta mig uppför två backar och genom tuff motvind. Det gick inte fort men det gick! Nöjd!

Vädret (min andra önskning) ser faktiskt lite bättre ut idag. Eller det beror väl på hur positivt man väljer att se på saken, det regnar i alla fall inte, blåser en del men inte jättekallt och i morse tittade faktiskt solen fram på sina ställen!

En bra början på en annars ganska vanlig onsdag!

Inga kommentarer: