tisdag 5 oktober 2010

En intensiv toppendag!

Idag har vi hunnit med mycket. På förmiddagen blev det en kort promenad till en blomsteraffär i området. Klockan 13 var vi bjudna på lunch till min kompis K och Lillkillens kompis O. Vi blev såklart sena, det känns som att det krävs ett mindre flyttlass varje gång vi ska iväg någonstans, men när vi väl kom dit var det mycket trevligt. En hel del barnprat såklart men efter lunch gick vi ut på en promenad och då passade jag på att fråga Varvetveteranen K om Göteborgsvarvet, vilket inspirerade mig till årets första löptur senare samma kväll.

Japp ni läste rätt, jag har sprungit. Det är dags nu, men jag tänker ta det väldigt lugnt till en början. Hittade en löpprogram i en gammal Fitness Magazine som går ut på att träna 3 gånger i veckan i 6 veckor med målet att springa 5 kilometer. Skriver mer om det någon annan gång.

Löppremiären gick lugnt, sprang bara drygt 3 km och varvade med promenader. Det kändes tungt men samtidigt skönt att vara igång...

Nu är det dags att sova. Lillkillen har börjat somna tidigare på kvällen vilket innebär att jag oftast måste upp och amma en gång extra.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Tummen upp för löpning! :)

Sofie sa...

Vad härligt att vara igång igen. Kul att du anmält dig till Göteborg, önskar att jag vågade göra detsamma.