onsdag 16 februari 2011

Är det någon som sett till min gnista?

Jag har tappat den, gnistan! Trodde att förkylningen var på väg bort i slutet på förra veckan men snorade rejält några dagar till. Vågar knappt säga det men idag känner jag mig faktiskt ok. Förutom det där med gnistan då...

Kanske inte hade kunnat springa med snuvan men nog tusan hade jag klarat av att köra yoga eller fortsätta med mina poworkouts för att underhålla mina magmuskler. Men jag har gjort...ingenting! Har i och för sig promenerat med barnvagnen varje dag men det har mest varit för att den snorige Lillkillen sovit bättre där än hemma i sängen.

Har lite tappat gnistan när det gäller maten också, förra veckan blev det som sagt ruskigt sunkigt. Den här veckan något bättre, i måndags jublade jag över att ha fyndat 1,5 kg jättefina ekologiska blodapelsiner för knappt 30 spänn men igår käkade jag varma mackor till lunch trots att jag hade en portion kikärtsgryta med fullkornsris färdig i kylen. Eftermiddagspromenaden gick till ICA där jag köpte inte en men TVÅ chokladkakor...visserligen den där liiite nyttigare mörka, vuxenpoängschokladen med massa kakao i men det spelar inte så stor roll om man äter alldeles för mycket!

Beklagade mig för maken som stöttade så gott han kunde och lovade att komma hem lite tidigare imorgon (läs idag) så att jag skulle kunna gå på något pass på gymmet om jag kände mig bättre. Kanske är det där min gnista har gömt sig? Vet inte om det var alla antioxidanter som jag fick i mig genom chokladen men idag känns det faktiskt lite bättre. Har kollat ut ett core-pass som jag tänkte testa, brukar inte gå på pass så ofta men nu tänker jag att jag behöver någon som pushar mig tills gnistan kommer tillbaka. Har aldrig testat core, så vi får väl se om jag överlever! :-)

Om jag överlever och det känns bra är planen någon slags styrketräning på fredag + ett extremt lugnt löppass till helgen.

Inga kommentarer: