torsdag 3 februari 2011

Att välja mellan morgon eller kväll.

Igår träffade jag och Lillkillen en mamma från föräldragruppen och hennes son. Vi var på sångstunden på Öppna förskolan och satt sedan där en stund och småpratade. Det var otroligt skönt att få komma ut och göra något annat!

När vi pratade kom vi in på det här med sovtider för de små och den andra mamman frågade när lillkillen får lägga sig på kvällarna. Jag berättade hur vi gör. Att målet är att han ska sova innan kl 20, då får vi en stund själva på kvällen och samtidigt slipper jag gå upp alltför tidigt på morgonen. Tyvärr fungerar det inte alltid i praktiken men det är så vi tänker. "Ja det gäller att välja morgon eller kväll" sa den andra mamman. Jag har alltså valt kväll men idag fick jag faktiskt lite morgon och upptäckte att det var inte så dumt heller!

Igår kväll körde Lillkillen sitt trick "varförskajagsovajagärinteallstrött" och var vaken tills klockan var 22. MEN...när han väl somnade då sov han. Vaknade en kort stund vid sex och åt men somnade om igen. Istället för att försöka somna om själv tog jag en kopp kaffe och min bok, som jag nästan aldrig orkar läsa i.

Morgon, rätt ok det också! :-)

1 kommentar:

Mitt fönster sa...

Jag tycker en lugn morgonstund är det bästa som finns. Vår lillkille somnar oftast först vid 22.30-23 tiden men sover då lite längre på morgon istället