onsdag 16 februari 2011

Core på Friskis...inte riktigt min kopp te!

Det bästa med dagens pass var att jag i alla fall kom iväg. För det satt långt inne, snö ute, lite trött, soffpotatis...ja ni vet hur det brukar vara ibland. Till en början kändes allt mycket bra, en tydlig instruktör förklarade vilka muskler vi skulle koncentrera oss på och hur passet var upplagt, allt bra så här långt.

Sedan följde ett par låtar ganska typisk "friskisuppvärmning" och därefter en hel låt med situps. Inte bra om man som jag vill bygga upp magen efter graviditet, försökte faktiskt göra några men märkte att magmusklerna inte riktigt orkade och jag började jobba med andra muskler istället. Resten av övningarna på golvet var mer "plankliknande" men väldigt tunga och ganska avancerade och instruktören gav inga alternativa tillvägagångssätt. Jag var definitivt inte tillräckligt stark för att klara av dem och märkte många gånger att jag tappade hållningen och började jobba med andra muskler. Efter detta var det några balansövningar som också var ganska avancerade men här märktes det tydligt att man var tvungen koppla på "rätt muskler" för att klara av att hålla balansen. Även i den avslutande "konditionsdelen" kändes det att det tog rätt men på det hela taget är jag tyvärr missnöjd.

Jag hade nog förväntat mig något annat helt enkelt. Framförallt hade jag nog förväntat mig att jag skulle klara av alla övningarna efter bästa förmåga. Men nu vet jag det...

Inga kommentarer: