fredag 18 februari 2011

En toppenfredag!

Igår hade vi en riktig toppendag! Vissa dagar som föräldraledig flyter liksom bara förbi andra dagar känns meningsfulla, energigivande och helt enkelt toppen! :-) Här kommer en kort sammanfattning av vår toppendag...

- Vaknar utsövd av Lillkillen som yrvaket mumlar "mamma" (tror i och för sig inte att han är medveten om vad han säger, men det spelar ingen roll, det är kul ändå). Ligger kvar och busar länge!
- Käkar gröt och frukt.
- Packar mellanmål till Lillkillen, snofsar till mig själv lite och tar spårvagnen till stan.
- Sätter sprätt på två presentkort som jag fick i julklapp. Shoppar ny vårjacka, basker och en sjal till mig och en supercool liten keps till Lillkillen på H&M. Shoppar skor på Åhlens.
- Fikar årets första semla när Lillkillen käkar sitt mellanmål.
- Fönstershoppar lite till innan vi åker hem och käkar lunch.
- Kryptränar på lekmattan. Tyvärr tar sig Lillkillen mest bakåt men det verkar som att det är mest en tidsfråga innan han sätter full fart framåt.
- Hade planerat styrka på gymmet men kan inte motstå det vackra vädret utan sticker ut och springer istället. Det går rejält tungt men det känns skönt att vara tillbaka efter den där jobbiga förkylningen. Kör två poworkouts när jag kommer tillbaka, går också rätt tungt är lite sur på mig själv för att jag inte underhållit mina magmuskler bättre. Men nu är det ingen idé att titta bakåt, full fart framåt som sagt!

Dagen slutar som våra fredagar brukar sluta. Hämtmat från grekrestaurangen, lite fredagsgodis, På spåret och Skavlan! Kan det bli bättre? I think not!

Inga kommentarer: