söndag 20 februari 2011

Träningseffektiv!

Med en liten bebis hemma gäller det att vara träningseffektiv. Det vill säga utnyttja tiden till max. Idag hade jag planerat en tripp till gymmet men tänkte om, istället körde jag Gymglams suveräna DVD "Hela kroppen på 17 minuter", samtidigt som jag gräddade muffins, Lillkillen sov och maken cyklade! Rätt nöjd faktiskt! :-)

Nästa vecka ska jag dock försöka använda mitt gymkort lite flitigare. Egentligen ska det vara tuff vecka men jag får se hur hårt jag orkar köra efter mina två sega förkylningsveckor. Tror att jag ska satsa på att köra mycket istället. Planering och effektivitet får jag jobba med då!

Måndag: Löpning intervaller + styrka överkropp
Tisdag: Vila
Onsdag: Styrka "Hela kroppen"
Torsdag: Löpning ca 30 min
Fredag: Vila
Lördag: Löpning ca 60 min
Söndag: Vila

+ Bonuspass att klämma in när de passar: 2 yoga, 8 poworkout, 20 km barnvagnspromenader.

Inga kommentarer: