torsdag 22 december 2011

Ännu en årskrönika!

Det börjar bli dags att sammanfatta året. Bli lite sentimental. För att sedan ta nya tag och blicka framåt...jag ska försöka hålla det kort, häng med!

Januari

Gatorna är täckta av is och jag lär mig älska löpbandet. Upptäcker poworkout och kämpar hårt med att gå ner några kilon. På "fritiden" kokar jag barnmatspuréer och skriver inlägget Barnmatsdieten som, komiskt nog, är den här bloggens mest lästa. Tack Kissie för detta, hoppas alla som letade bantningstips och av misstag hamnade hos mig kom på bättre tankar!

Februari:

Kämpar med motivationen och vikten. Hyllar hemmaträning i form av Yoga-dvd, poworkout och gymglams Hela kroppen-dvd. Lillen kryper baklänges och jag tar låååååånga promenader med vagnen.

Mars:

Deltar i en bloggutmaning. Börjar bli stressad över de stundande 21 kilometer som jag ska springa. Hyllar Gunde i ett av mina (i mitt tycke) bättre inlägg, som dock inte fick samma uppmärksamhet som barnmatsdieten! :-)

April:

Fyller 34 och får en lättare släng av åldersnoja. Får hem startbeviset. Springer mina hittills längsta pass och börjar se fram emot det där varvet med viss tillförsikt.

Maj:

This is it! Varvet närmar sig med stormsteg. Jag får problem med ryggen och blir nervös. Räknar ner och laddar, förbereder mig för att njuta av varje löpsteg. Och jag klarar det, springer Göteborgsvarvet! Här hittar ni min berättelse från loppet.



Efteråt får jag mersmak, pladdrar om maror och får muskelryckningar i benen när jag ser blå streck på vägen. Bestämmer mig för att mitt första Göteborgsvarv inte kommer bli mitt sista.

Juni

Drabbas av lite lågenergi. Lillen sover dåligt, sommarkänslan vägrar infinna sig  och jag är lite allmänt ur form. Springer sakta och plockar fram Gamla Bettan igen för en cykeltur. Försöker motivera mig med diverse utmaningar men det går tungt och trögt!

Juli

Promenerar, cyklar och semestrar. Blir upprymd av ett yogapass i Trädgårdsföreningen. Firar Lillkillens ettårsdag. Cyklar två etapper av Motion 6-dagars. Totalt 22 mil.

Augusti

Varma sommardagar. Åker på semester till Norrland och springer vilse. Går även igenom en tuff period då maken bryter armen och jag får ta det mesta med Lillen. Får svårt att komma ut, är ur form och allmänt låg. Bestämmer mig för att ställa in det planerade Midnattsloppet, börjar istället sikta framåt mot nya större mål.

September

Känner mig laddad och stark. Anmäler mig till Göteborgsvarvet 2012. Börjar springa med på Friskis löparkvällar. Blir totalpepp och löparhög. Kollar på cykel-VM i Köpenhamn. Plågas av sega förkylningar mitt i allt ihop!


Oktober

Startar en galen utmaning som jag kallar Mitt liv som (halv)maratonmia. En kul grej som tyvärr inte går så bra på grund av en envis förkylning. Springer så ofta jag kan, springer tufft, springer lugnt, springer långt, springer själv, springer med barnvagn, springer med Friskis. Förundras över kroppens återhämtningsförmåga men förbannar de där förkylningarna.

November

Hakar på Träningsglädjes #50challenge. Tränar tills jag kräks...av magsjuka, inte utmattning, tvingas vila länge och är nära att ge upp utmaningen. Tvingas hoppa över de sista Friskis-passen på grund av ett trilskande knä, inte mycket rätt under den här månaden tydligen!

December

So far so good! Har inte riktigt hittat tillbaka till de långa löppassen men hittar bra strategier för att hinna/orka träna. Ligger inte riktigt lika ruttet till i #50challenge och bestämmer mig för att köra på, bära eller brista. Känner mig frisk och stark!

Det är ju ingen idé att ångra något som har hänt under året. Bättre då att blicka framåt och försöka få till det under 2012, men det får bli ett annat inlägg!

Inga kommentarer: