torsdag 22 december 2011

Julkänslan börjar infinna sig...

Dan före dan före dan...

Egentligen har jag inte känt av någon direkt julstress. Har köpt de flesta av mina julklappar på nätet. Resten handlades under ett par timmar en förmiddag i Nordstan. Ska fira jul hos mina föräldrar så någon julmat har jag inte behövt fixa. Har bakat lite pepparkakor, saffransskorpor och lite godis som vi ska ta med oss. Skippar det här med gran i år, han den lille nyfikne hade säkert bara försökt äta upp den eller nåt. Julen är under kontroll helt enkelt...

Det som däremot har upptagit mycket av mina tankar den senaste månaden är vad som kommer hända nästa år. Men nu har även det löst sig. Jag har fått en ny lärartjänst och Lillkillen förskoleplats på en jättetrevlig förskola. Det känns naturligtvis lite pirrigt men samtidigt roligt och spännande. Träningsplanering kommer att tas till en helt ny dimension under 2012. Men mer om det senare...nu njuter vi av julen!

Och med njuter menar jag givetvis inte stoppar oss fulla med flottig mat och somnar i soffan framför "Ett päron till Farsa" eller någon liknande film. Nej njut av god mat och trevligt sällskap och ta långa promenader eller löpturer i (förhoppningsvis) vackert väder. Jag har misslyckats totalt med min träningsplan för veckan så för min del blir det en hel del träning, det blir till att jobba på om jag ska fixa #50challenge och det tänker jag! 10 pass kvar!



Några bilder från Jul på Liseberg i helgen. Här infann sig inte riktigt julstämningen, det var mest trångt och turistigt men ni kanske förstår symboliken ändå!

Inga kommentarer: