torsdag 8 december 2011

Skönt slut på seg dag!

De armarna de armarna! Grym träningsvärk idag. Tar det som ett tecken på att jag i alla fall tog i igår!

Har inte haft någon höjdardag, vet inte varför. Sovit dåligt, svårt att ta mig för saker, lite allmänt seg. Det är det där med sömnen....fast i natt var det faktiskt inte Lillkillen som höll mig vaken och det känns ju på sätt och vis rätt fånigt. När jag för en gång skull FÅR sova så KAN jag inte. Dumt!

Hade ingen lust att springa idag och bestämde mig tidigt. Glad för det när jag såg kvällens väder. Tydligen är det nytt busväder på G. Just nu är det blåst och ösregn som gäller här i Göteborg, julstämning! :-)

För att trots allt få ihop ett träningspass rullade jag ut yoga-mattan, körde några solhälsningar och några sköna övningar från den här suveräna boken. Att yoga för att "få ihop träning" kanske inte är riktigt rätt syfte, men det skulle visa sig att det här vad precis vad jag behövde. Det kändes som att kotorna i ryggraden hoppade upp och la sig på rätt plats, stelheten i axlar och vader släppte och jag kände mig rent allmänt lugnare och nöjdare. Det här med yogan kanske är något som ska utvecklas under nästa år? Tror inte den gör så stor nytta för en så sporadisk utövare som jag :-)

För att behålla den sköna känslan planerar jag nu att tappa upp badkaret, fixa till naglarna lite och föna håret. Imorgon ska jag för en stund lämna "mammabubblan" och bege mig ut på officiella uppdrag där det inte passar med flottigt hår och bananfläckig t-shirt...avslöjar mer senare!

Inga kommentarer: