lördag 10 december 2011

Tog revansch...

Fortfarande blåst och regn här i Göteborg. Det gäller att hålla i hatten och simma lugnt! Nej riktigt så illa som det framställs i kvällstidningarna är det faktiskt inte, vi håller oss flytande.

Började dagen med ett kort men intensivt löppass. Försökte mig på lite rusher mellan lyktstolparna men i motvinden stod jag näst intill stilla. Pulsen steg skyhögt och det var så galet jobbigt. Drygt 20 minuter fick räcka, kompletterade med styrka när jag kom hem, benböj, utfall, armhävningar och plankan. Ett bra pass.

Strax innan middagen hade det blåsten lugnat sig, det regnade lite men inte farligt. Vad kan vara mer på sin plats än en löptur. Planen var en lugn jogg men av någon anledning blev det rätt bra fart, kan det verkligen vara så att jag börjar bli snabbare? Ska bli spännande att se hur jag lyckas konservera formen till våren!

Dubbla löppass idag alltså, även om de var korta känns det som en skön revansch för gårdagen. räknar till 30/50 pass avklarade. Noterar att det äntligen är färre antal pass kvar till nyår än det är dagar!

Ha en skön kväll alla!

Inga kommentarer: