måndag 12 mars 2012

Dagens löpning - inte riktigt som planerat men rätt bra ändå!

Studiedag på jobbet, kom hem senare än vanligt, lite småhungrig och trött. Inga vidare förutsättningar för ett tufft intervallpass med Friskis. Valde att stå över, mysa lite med Lillkillen, käka middag med familjen och bara slappa lite framför datorn.

Att helt och hållet hoppa över löpningen var inget alternativ så bättre sent än aldrig tog jag mig ut. Jag är inte bra på att lägga upp mina egna intervallpass men idag blev det ganska bra. Uppvärmning blev ca 12 minuter lugn jogg sedan 5x2 minuter med 1 minut gåvila mellan och avslutningsvis lugn jogg med en liten omväg hem. Totalt blev det 6,5 kilometer. Grymt nöjd med att jag tog mig an detta på egen hand en måndagkväll!

Hoppas att jag kan ta "revanch" och springa distanspass med friskis på torsdag istället!

2 kommentarer:

Sofia - ett bättre du sa...

Bra jobbat att du tog dig ut. Och det låte som ett kul pass, ja kul, haha är man lite skadad kanske när man tycker det är kul att läsa om andras pass :)

Mia S sa...

Klart att det är kul att läsa om andras pass :-) Det är ju där man får inspiration, i alla fall jag!

Tack för din kommentar!